Prowadzisz warsztat i zależy Ci na jego renomie? Te działania poprawią Twój wizerunek!

Warsztaty samochodowe to miejsca, w których można zadbać o stan swojego pojazdu i bezpieczeństwo jego użytkowania. Obecnie konkurencja w branży jest jednak ogromna. Z tego powodu konieczne jest zadbanie o renomę swojej firmy. Jak to zrobić?

Jakość świadczonych usług

Zdecydowanie najważniejsza jest jakość świadczonych usług. W warsztacie powinny pracować wyłącznie osoby dysponujące odpowiednią wiedzą i umiejętnościami praktycznymi. Tacy pracownicy muszą wiedzieć, jak sprawdzić stan pojazdu i wykryć usterki, które jeszcze nie dały o sobie znać. Konieczne jest też profesjonalne podejście do klienta. Musi on rozumieć konieczność przeprowadzenia napraw i móc zdecydować, jakie części zostaną zastosowane do wykonania usługi. Często właściciele samochodów nie zdają sobie sprawy, że przeprowadzenie dodatkowych czynności być może nie jest obowiązkowe, ale zwiększa bezpieczeństwo jazdy. To pracownicy powinni wytłumaczyć im, dlaczego warto zadbać o pojazd kompleksowo.

Jakość usług to także sprawny kontakt pomiędzy pracownikami warsztatu a klientem. Warto, by właściciel samochodu mógł szybko uzyskać informacje o przewidywanym terminie zakończenia działań oraz aktualnym etapie prowadzonych prac. To niezwykle istotne, zwłaszcza gdy dana osoba na czas współpracy korzysta z zastępczego auta i musi zaplanować kolejne kroki.

Jakość produktów w warsztacie samochodowym

Trzeba pamiętać również o jakości wszelkich produktów wykorzystywanych w warsztacie. Mowa tu nie tylko o częściach zamiennych, lecz także substancjach niezbędnych do zapewnienia funkcjonalności pojazdów.

Warsztat powinien korzystać z wysokiej jakości:

  • smarów,
  • olejów,
  • lakierów,
  • płynów do spryskiwaczy i chłodnic,
  • środków czyszczących,
  • zmywaczy.

W warsztatach kluczowe są wszelkie oleje i smary. Pozwalają one na zapewnienie prawidłowego sposobu funkcjonowania wszelkich pojazdów. Oleje wchodzą w skład konstrukcji zarówno samochodów osobowych, jak i maszyn rolniczych czy przemysłowych. Pojawiają się przede wszystkim w silnikach i skrzyniach biegów. W warsztacie powinno się wykorzystywać wysokiej jakości preparaty tego typu; wtedy klient ma świadomość, że w cenie usługi otrzymuje najlepszy produkt na rynku.

Czystość w warsztacie

Wielu klientów wybiera warsztat samochodowy także na podstawie tego, jak wygląda. W takim miejscu zachowanie idealnego porządku jest niezwykle trudne, ale nie można całkowicie lekceważyć czystości. Klienci będą mieć lepsze zdanie o miejscu, w którym wykorzystywane narzędzia i części są poukładane, a na ziemi nie pojawiają się plamy z olejów i smarów. Wskazane jest też zadbanie o higienę samych pracowników. Dobrym pomysłem jest więc zaopatrzenie się w pasty BHP, które służą do usuwania zabrudzeń bardzo trwałych, przede wszystkim oleistych. Osoby pracujące w warsztacie powinny też regularnie zmieniać swoje ubrania, zwłaszcza jeśli klienci mają z nimi bezpośredni kontakt. Właściciele pojazdów często zwracają uwagę również na to, czy w warsztacie znajduje się nowy, czysty sprzęt.

Przestrzeganie tych zasad pozwala na uzyskanie renomy warsztatu i przyciągnięcie do niego większej liczby klientów.

Aktualności